Service

Bestellen

Retourneren

Contact

Junglekit

Tools

Plantcare

Goodies

Junglekits

Retourneren

Hoe retourneer ik een artikel of mijn hele bestelling?

Je kan producten die je bij DeBotanist hebt besteld binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. Dat doe je zo:

  1. Stuur een e-mail naar klantenservice@debotanist.nl en vermeld daarin je bestelnummer, achternaam, postcode van het afleveradres en de reden van retournering. Wil je niet een hele bestelling maar slechts één of een paar uit je bestelling retourneren? Vermeld dan om welke producten het gaat.
  2. Binnen één werkdag ontvang je van ons de verzendinstructies. 
  3. Pak de producten goed in en gebruik een stevige doos. Retourneren doe je in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Neem je pakket mee naar het postkantoor en laat het adresseren en frankeren. Let op: de verzendkosten zijn voor eigen rekening.
  4. Zodra we jouw product hebben ontvangen sturen wij je een email ter bevestiging hiervan. Het verschuldigde bedrag wordt binnen 5 werkdagen overgemaakt. Afhankelijk van je bank kan het tot 3 extra werkdagen duren voordat je het op je rekening bijgeschreven ziet.

Hoe kan ik een product ruilen?

Als je een product wilt ruilen voor iets anders, hoef je het alleen maar aan ons terug te sturen. In de tussentijd kan jij een nieuwe bestelling plaatsen.

Wanneer ontvang ik het geld van geretourneerde producten?

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen sturen wij je een email ter bevestiging hiervan. Nadat gecontroleerd is of de producten in goede orde zijn ontvangen wordt het verschuldigde bedrag binnen 5 werkdagen overgemaakt. Afhankelijk van je bank kan het tot 3 extra werkdagen duren voordat je het op je rekening bijgeschreven ziet.

Wat is de status van mijn retourzending?

Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen sturen we je een bevestiging per email. Houdt er rekening mee dat tussen het retour sturen van je pakket en de ontvangst door DeBotanist meestal 3 werkdagen zitten. Heb je je pakketje meer dan 5 dagen geleden teruggestuurd en nog steeds niets gehoord? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Sommige producten vallen onder uitzonderingen. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  • Kalkvrij Plantenwater
  • Kalkvrij Plantenwater met voeding
  • Kamerplantenvoeding
  • Cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.